סער: "אני מסתייג מדברי ח"כ בן ברק"

אסתי פלד No Comments on סער: "אני מסתייג מדברי ח"כ בן ברק"

ח"כ גדעון סער במהדורה המרכזית: "אני מזדעזע מדבריה של ח"כ גוטליב פעם אחר פעם, אבל לא צריך להגיע למפתן דלתו של חבר כנסת. זה לא צריך לקרות"

צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר המשפטים לשעבר, ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי), שוחח הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית. "אנחנו מעולם לא הצבנו לוחות זמנים. רק אמרנו שהשיח לא אמור להתקיים עם אקדח לרקה כשכל הזמן מתקיימות הצבעות בוועדה ובכנסת. הם דוהרים עם הנוסח שלהם למרות שאנחנו משתתפים בוועדת חוקה".

לדבריו "הנשיא אמר בוא נעצור וקחו את המתווה שלי כבסיס. הקואליציה בתגובה העבירה את ההצעה הקיצונית של רוטמן. היא רוצה לייצר בסיס אחר ולא מתווה הנשיא. לכן אני חושב שכל מה שאנחנו רואים מעיד שהקואליציה לא רצתה לנסות להגיע להסכמה רחבה".

"מה שיוצבע הערב במליאה זה שינוי של 70 שנה. מהכנסת השניה בוחרים שופטים באותה הדרך בכל 70 השנה הללו. הוועדה הזו יצרה מערכת משפט עצמאית, מקצועית ומוערכת", אמר סער. "אני חושב שאפשר לתקן, אבל מה שלא דורש תיקון הוא לזרוק את מה שמבטיח את העצמאות השיפוטית ובמקום זה שהממשלה תשלוט במינוי השופטים. זה ישחית את המערכת. זה הפרה של האיזון ולא החזרתו".

עוד אמר: "בכל סקרי דעת הקהל שפורסמו יש רוב גדול נהג המהלך, כולל רבים ממצביעי הליכוד. יש הבדל בין תיקון למהפכה שמייצרת שיטה אחרת".

"הכנסת נשלטת על ידי הממשלה", טען סער. "אם גם בית המשפט יישלט על ידיה אתה מבטל את הרשות השופטת ואת האיזונים בין הרשויות. זה לא נכון. יש מקום לחוק יסוד חקיקה מאוזן שכולל גם פסקת התגברות ברוב מיוחס".

על דבריו של ח"כ בן ברק: "אני מסתייג מדברי בן ברק".

על חסימת ביתם של נבחרי ציבור בידי מפגינים: "אני מזדעזע מדבריה של ח"כ גוטליב פעם אחר פעם, אבל לא צריך להגיע למפתן דלתו של חבר כנסת. זה לא צריך לקרות".



0 תגובות